گياهخواري از ديد كتاب حقيقت

ساخت وبلاگ

امکانات وب

-->-->-->
آمار وبلاگ
آنلاین :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته گذشته :
بازدید ماه گذشته :
بازدید سال گذشته :
کل بازدید :
ﮔﯿﺎﻫﺨﻮﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺣﻔﻆ ﺭﮊﯾﻢ ﭘﺎﮎ ﺍﺳﺖ. ﮔﯿﺎﻫﺨﻮﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺍﻣﺴﺎﮎ ﺩﺭ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﻣﯿﻞ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﻪ ﻏﺬﺍ، ﻭ ﺳﺨﺖ ﮔﯿﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﻥ، ﮔﯿﺎﻫﺨﻮﺍﺭﯼ ﯾﻌﻨﯽ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﻟﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﻧﮑﻨﺪ ﻭ ﺫﻫﻦ ﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﯿﺮﻩ ﻧﺴﺎﺯﺩ. ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﺪﺍﻧﺪ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﻪ ﻣﻤﺎﺭﺳﺖ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﺩ، ﺗﮑﺎﻣﻞ ﯾﺎﺑﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺭﻧﺞ ﺭﻫﺎ ﺷﻮﺩ، ﺑﺎﯾﺪ ﻏﺬﺍﯼ ﺧﻮﺏ، ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﻭ ﺍﺭﺯﺍﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﺪ، ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻏﺬﺍ ﭼﻨﮓ ﺑﺰﻧﺪ، ﭼﻨﯿﻦ ﺷﺨﺼﯽ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺭﻭﺷﻦ ﺿﻤﯿﺮﯼ ﺩﺳﺖ ﯾﺎﺑﺪ. ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻏﺬﺍ، ﺩﺭ ﺑﺮ ﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺁﻥ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ، ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻫﺎ ﺷﻮﻧﺪ، ﻭ ﻣﺜﻞ ﺍﯾﻦ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ ﺁﻥ، ﺣﺒﺲ ﺷﺪﻩ، ﺑﻪ ﺯﻧﺠﯿﺮ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺷﮑﻨﺠﻪ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ، ﻭ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺧﻼﺻﯽ ﯾﺎﺑﻨﺪ! ﻏﺬﺍ، ﻣﺎﺩﺭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﮔﻮﺭﺳﺘﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﯿﺰ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﭼﻄﻮﺭ ﻏﺬﺍ ﺭﺍ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﻢ، ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻫﺪ، ﻭﮔﺮﻧﻪ ﺟﺴﻢ ﻭ ﺫﻫﻦ ﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﯿﺴﺎﺯﺩ. ﻏﺬﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻏﺬﺍﻫﺎ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﺭﻭﺵ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯿﺪﻫﺪ ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﺫﻫﻦ ﺷﺨﺺ، ﭘﺎﮎ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ﻧﯿﺴﺖ. ﯾﮏ ﺭﮊﯾﻢ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺳﺎﺩﻩ ﻭ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﻪ ﻓﺮﺩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻃﻌﻢ ﻏﺬﺍ ﺑﯽ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻏﺬﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﮐﻤﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﺯ ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﻣﻬﻤﺎﻧﯽ ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﻧﯿﻮﯼ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﻣﯿﮑﻨﺪ . ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺭﻭﺵ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﯼ ﻣﻨﻈﻢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﺍﻫﺒﺎﻥ، ﺗﻤﺮﮐﺰ ﻭ ﺧﺮﺩ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﺍ ﺗﮑﺎﻣﻞ ﺑﺨﺸﯿﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﻠﺴﻪ ﻭ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﯽ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﻨﺪ. ﺑﺎ ﻏﻠﺒﻪ ﺑﺮ ﺷﮑﻢ، ﻓﺮﺩ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺷﺮﺍﻓﺘﻤﻨﺪ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻭ ﺍﺯ ﭼﺮﺧﻪ ﺗﻨﺎﺳﺦ ﺭﻫﺎ ﻣﯿﮕﺮﺩﺩ، ﻭ ﺑﺪﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺧﻮﺩ ﻣﯿﺸﻮﺩ. ﺑﻌﻼﻭﻩ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺯﻧﺪﻩ، ﭼﻪ ﮔﯿﺎﻩ ﻭ ﭼﻪ ﺣﯿﻮﺍﻥ، ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺗﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﺗﮑﺎﻣﻞ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ، ﺁﻧﻬﺎ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻭ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻣﺎﻥ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ، ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻣﺎ، ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ، ﭼﻄﻮﺭ ﺩﻟﻤﺎﻥ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﻭ ﺧﻮﺍﻫﺮﺍﻥ ﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﮑﺸﯿﻢ . ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﺎﺩﺭ ﮐﯿﻬﺎﻧﯽ ﻭ ﺷﻔﯿﻖ ﻣﺎ ﻧﯿﺴﺖ؟ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ ﺟﺮﺃﺕ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺭﺍ ﺗﺤﻘﯿﺮ ﮐﻨﻨﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﺷﮑﻞ ﺣﯿﻮﺍﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﺩﻝ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ، ﺩﻝ ﺧﺪﺍﯾﯽ ﺑﺮ ﺧﻮﺭﺩﺍﺭﻧﺪ. ﻭ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ، ﺷﺎﯾﺪ ﺑﻮﺩﺍ ﻭ ﻗﺪﯾﺴﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺁﻥ ﮐﺎﻟﺒﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﭘﺲ ﻣﺎ ﭼﻄﻮﺭ ﺟﺮﺃﺕ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺗﺤﻘﯿﺮ ﮐﻨﯿﻢ؟ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺟﺴﻤﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ، ﺑﺎﯾﺪ ﻏﺬﺍ ﺑﺨﻮﺭﯾﻢ ﺗﺎ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻤﺎﻧﯿﻢ. ﺍﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻌﺎﻟﯿﻢ ﻓﺮﺯﺍﻧﮕﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﯾﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ: ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﭘﺎﮐﯽ ﻭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺑﻤﯿﺮﯾﻢ ﺍﻣﺎ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻧﺎﭘﺎﮎ، ﺑﯽ ﺛﻤﺮ ﻭ ﭘﺮ ﺭﻧﺞ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ . ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ ﺷﻮﻕ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻫﺮﺍﺱ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ، ﺑﺎﯾﺪ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﮐﻤﺘﺮ ﺣﺎﻭﯼ ﮔﻨﺎﻩ ﺑﺎﺷﺪ . ﺧﺪﺍ ﻭ ﺑﻮﺩﺍ، ﺣﺘﯽ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺕ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﮔﻨﺎﻩ ﻣﯿﺪﺍﻧﻨﺪ، ﺁﻧﻬﺎ ﺩﻟﺸﺎﻥ ﻧﻤﯽ ﺁﯾﺪ ﮐﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻫﯿﭻ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﻫﺮﮔﺰ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﭼﯿﻨﻨﺪ. ﺣﺘﯽ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺕ، ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺑﻮﺩﺍ ﮔﻨﺎﻩ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻣﮕﺮ ﺍﺟﺮ ﻣﺎ ﭼﻘﺪﺭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﺮﺃﺕ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺷﮑﻞ ﮔﻮﺷﺖ ﺑﺨﻮﺭﯾﻢ؟ ﺭﺍﻫﺒﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻤﺎﺭﺳﺖ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﻣﯽ ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ، ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺷﮑﯿﺒﺎﯾﯽ ﻏﺬﺍ ﺑﺨﻮﺭﻧﺪ، ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﮔﯿﺎﻩ ﺑﺎ ﺍﺩﺭﺍﮐﯽ ﺭﺍ ﻣﯿﺨﻮﺭﻧﺪ، ﺩﺭ ﺭﻭﺡ ﺁﻥ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺕ ﻧﯿﺰ ﻣﻘﺪﺍﺭﯼ ﻧﻔﺮﺕ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯿﺸﻮﺩ؛ ﻭ ﺭﺍﻫﺐ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮔﻨﺎﻩ ﻣﯿﮑﻨﺪ، ﻭ ﻣﺪﯾﻮﻥ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺭﻭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﻋﻈﻪ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﺩ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﺩﯾﻦ ﺭﺍ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﮐﻨﺪ . ﺁﻧﻬﺎ ﺟﺮﺃﺕ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﯽ ﮔﻨﺎﻫﯽ ﻣﻐﺮﻭﺭ ﺷﻮﻧﺪ، ﺟﺮﺃﺕ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺷﮑﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻏﺬﺍﯼ ﺧﻮﺏ ﭘﺮ ﮐﻨﻨﺪ، ﻣﺎ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﮔﻮﺷﺖ ﻣﯿﺨﻮﺭﯾﻢ ﻭ ﺭﺍﻩ ﺷﯿﺎﻃﯿﻦ ﺭﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ؟ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﯾﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﮐﻪ "ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ " ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ، ﯾﻌﻨﯽ ﻋﺪﻡ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﯾﺎ ﺁﺳﯿﺐ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ، ﺣﺘﯽ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﻭ ﮔﯿﺎﻫﺎﻥ، ﻭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯﯾﻢ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﺍ ﮔﺮﺍﻣﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ . ﯾﮏ ﻓﺮﺩ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﺻﻞ ﻋﺪﻡ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺟﺴﻢ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺧﻮﺏ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﻣﺎ ﺟﻨﮓ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ، ﻧﺒﺎﯾﺪ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﮐﻨﯿﻢ، ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﻮﺷﺖ، ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺭﺍ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﻔﺮﻭﺷﯿﻢ. ﺍﮔﺮ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﻋﻤﺮﻣﺎﻥ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﺎﺷﺪ، ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺭﻧﺞ ﺩﻫﯿﻢ . ﺍﮔﺮ ﻧﺎﭼﺎﺭﯾﻢ ﮐﻪ ﮔﯿﺎﻫﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﮑﺸﯿﻢ، ﺑﺎﯾﺪ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺗﻮﺑﻪ ﮐﻨﯿﻢ ﻭ ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺗﺎ ﺣﺪ ﻣﻤﮑﻦ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﻫﯿﻢ. ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﻬﺎﻥ، ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺩﯾﻮﻥ ﮐﺎﺭﻣﺎﯾﯽ ﺑﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ، ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﯿﺸﻮﺩ. ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ، ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮐﺸﻨﺪ، ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻗﺒﻼً ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺭﺍ ﮐﺸﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺷﻠﻮﻍ، ﻣﻮﺟﺐ ﻣﺮﮒ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﺑﯽ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﯿﺸﻮﺩ! ﺗﻮﺭﻫﺎ ﻭ ﺩﺍﻣﻬﺎ، ﻣﻮﺟﺐ ﻣﺮﮒ ﻣﺎﻫﯽ ﻫﺎ ﻭ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﺑﯿﺸﻤﺎﺭ ﻣﯿﺸﻮﺩ! ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻋﻠﺖ ﻭ ﻣﻌﻠﻮﻝ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻧﻤﯿﺸﻮﺩ. ﻟﺬﺍ ﺍﮔﺮ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﯿﻢ، ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ ! ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻧﯿﺰ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺍﺳﺖ، ﯾﺎ ﺭﺍﻩ ﻣﯿﺎﻧﻪ ﺭﻭﯼ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺩﺭ ﮐﯿﻬﺎﻥ . ﻋﺪﺍﻟﺖ ﯾﻌﻨﯽ، ﻧﻪ ﮐﻢ ﻭ ﻧﻪ ﺑﯿﺶ، ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﻗﯿﻖ ﻭ ﻣﻨﺼﻒ. ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻭﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﻋﺪﺍﻟﺘﯽ ﺩﺭ ﮐﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﺯﺍﺩﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺑﺪ ﻣﯽ ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ ﻭ ﻓﺎﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﻧﺪ. ﻋﺪﺍﻟﺖ، ﻗﺪﺭﺕ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ . ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﯾﮏ ﺳﺎﯾﻪ ﺷﺨﺺ ﺭﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﯿﮑﻨﺪ، ﻟﺬﺍ ﺷﺨﺺ ﻧﯿﮏ ﺻﻌﻮﺩ ﻣﯿﮑﻨﺪ، ﻭ ﺷﺨﺺ ﺑﺪ، ﺳﻘﻮﻁ، ﻭ ﻓﺮﯾﺒﮑﺎﺭ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﻣﺪﺕ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻣﺨﻔﯿﮑﺎﺭﯼ ﻧﻤﺎﯾﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺑﺎﺷﺪ . ﻣﺪﺗﻬﺎ ﭘﯿﺶ، ﺷﺨﺼﯽ ﺩﺯﺩﯼ ﺭﺍ ﮐﺸﺖ ﺗﺎ 10 ﺗﺎﺟﺮ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻫﺪ، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﻌﺪ، ﺍﺯ ﺩﻩ ﻣﯿﺮﺍﺙ ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩ، ﺍﺯ ﺩﻩ ﻣﯿﺮﺍﺙ ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩ، ﺍﻣﺎ ﺑﻌﺪ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪ . ﯾﮏ ﮊﻧﺮﺍﻝ، ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﮐﺸﺖ ﺗﺎ ﺍﺯ ﮐﺸﻮﺭﺵ ﺩﻓﺎﻉ ﮐﻨﺪ، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﮐﺸﻮﺭ ﺷﺪ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﻣﯿﺮﺳﯿﺪ. ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﻋﺪﺍﻟﺖ، ﺑﺎ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻭ ﺗﻨﺒﯿﻪ ﻣﻨﺼﻔﺎﻧﻪ. ﻫﺮ ﭼﯿﺰﯼ، ﮐﻮﭼﮏ ﯾﺎ ﺑﺰﺭﮒ، ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﻗﻠﻢ ﻧﻤﯽ ﺍﻓﺘﺪ. ﺭﺍﻫﺒﯽ ﮐﻪ ﭼﻤﻦ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻟﮕﺪ ﻣﺎﻝ ﮐﻨﺪ، ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺤﻘﯿﺮ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ . ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺕ ﺭﺍ ﻣﯽ ﭼﯿﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﭙﺰﺩ، ﺩﺭﺩ ﺟﺴﻤﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯿﮑﻨﺪ . ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺣﺸﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ، ﭘﺸﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﮑﺸﺪ، ﻣﻮﺭﭼﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻟﻪ ﮐﻨﺪ، ﻣﻀﺮﻭﺏ ﯾﺎ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﺯﺍﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﻣﯽ ﻣﯿﺮﺩ . ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻣﺎﻫﯽ ﺑﺨﻮﺭﺩ، ﺑﺎ ﺑﺪﻧﯽ ﻧﺎﮐﺎﻣﻞ ﻣﯽ ﻣﯿﺮﺩ . ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﭘﻮﺳﺖ ﺣﯿﻮﺍﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﮑﻨﺪ، ﺑﻪ ﺟﺮﺏ ﯾﺎ ﺯﺧﻢ ﻋﻀﻮ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﺒﺘﻼ ﻣﯿﺸﻮﺩ . ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺟﺬﺍﻡ ﺭﻧﺞ ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ، ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﻭ ﭘﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺍﻧﺪ. ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﮑﺸﻨﺪ، ﮐﺸﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ. ﺛﻤﺮﻩ ﺑﺬﺭ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺑﺪ، ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﮐﺎﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﭼﻪ ﺍﯾﻨﮏ، ﭼﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ، ﯾﺎ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﻌﺪ؛ ﺩﯾﺮ ﯾﺎ ﺯﻭﺩ، ﺗﻨﺪ ﯾﺎ ﮐﻨﺪ. ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻢ ﺑﺬﺭ ﺧﻮﺏ ﻭ ﻫﻢ ﺑﺬﺭ ﺑﺪ ﻣﯿﮑﺎﺭﻧﺪ، ﺛﻤﺮﻩ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻣﯿﺪﺍﺭﻧﺪ. ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﺍﯼ ﺑﮑﺎﺭﯾﻢ، ﻣﯿﻮﻩ ﺩﺭ ﺫﻫﻦ ﻣﺎﻥ ﺷﮑﻞ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ، ﻭ ﺑﻌﺪ ﺗﺠﺴﻢ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ . ﺍﮔﺮ ﺯﻭﺩ ﺗﻮﺑﻪ ﮐﻨﯿﻢ ﻭ ﮐﺎﺭ ﮔﻨﺎﻩ ﺁﻟﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﮐﻨﯿﻢ، ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺑﺪ ﻧﯿﺰ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ. ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ، ﺷﻤﺎ ﺩﺍﻧﻪ ﺍﯼ ﻣﯿﮑﺎﺭﯾﺪ، ﺍﻣﺎ ﻣﯿﻮﻩ ﺍﯼ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ؛ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺁﺏ ﻭ ﮐﻮﺩ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﯿﺪ، ﻭ ﺯﻭﺩ ﻣﯽ ﻣﯿﺮﺩ، ﯾﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺟﻮﺍﻧﻪ ﺯﺩ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻣﯿﮑﻨﯿﺪ. ﺍﮔﺮ ﻣﯽ ﺗﺮﺳﯿﺪ، ﭘﺲ ﺩﺍﻧﻪ ) ﮐﺎﺭ ﺑﺪ( ﺭﺍ ﻧﮑﺎﺭﯾﺪ. ﺍﮔﺮ ﻗﺒﻼً ﮐﺎﺷﺘﻪ ﺍﯾﺪ، ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﮐﻮﺩ ﻭ ﺁﺏ ﻧﺪﻫﯿﺪ، ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻭ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﻧﯿﮏ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ. ﻭ ﺩﺍﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺩﺭ ﺩﻟﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺭ ﺑﺮﯾﺰﯾﺪ، ﺩﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺷﻤﺸﯿﺮ ﺧﺮﺩ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﻭ ﺁﺗﺶ ﻣﺪﯾﺘﯿﺸﻦ ﺗﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﮐﻨﯿﺪ؛ ﻧﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺭﺷﺪ ﮐﻨﻨﺪ. ﻭ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺛﻤﺮ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﮐﺮﺩ، ﺷﻤﺎ ﻧﯿﺰ ﻧﺘﺮﺳﯿﺪ. ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮ ﺷﺎﺩﯼ ﻣﺪﯾﺘﯿﺸﻦ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﯿﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﺑﺪ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﻧﺪﻫﯿﺪ . ﻭﻗﺘﯽ ﻣﯿﻮﻩ ﺭﺳﯿﺪ، ﺳﺮﯾﻊ ﮐﺎﻣﻼً ﺁﻥ ﺭﺍ ﻗﻮﺭﺕ ﺩﻫﯿﺪ، ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻧﺪﻫﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﺗﻌﻮﯾﻖ ﺑﯿﻔﺘﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺩﺍﻧﻪ ﮐﺎﺭ ﺑﺪﯼ ﺷﮑﻞ ﮔﯿﺮﺩ. ﭼﻨﺪ ﻧﻮﻉ ﺟﻬﻨﻢ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﺟﻬﻨﻢ ﻫﺎﯼ ﺑﯿﺸﻤﺎﺭ ! ﯾﮏ ﺫﻫﻦ ﻣﺤﺪﻭﺩ، ﯾﮏ ﺟﻬﻨﻢ ﺍﺳﺖ ! ﺩﺭ ﺭﻧﺞ ﺑﻮﺩﻥ ﻧﯿﺰ ﺟﻬﻨﻢ ﺍﺳﺖ! ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻭ ﭘﯿﺶ ﺩﺍﻭﺭﯼ ﻧﯿﺰ ﺟﻬﻨﻢ ﺍﺳﺖ! ﺳﺘﻢ ﻧﯿﺰ ﺟﻬﻨﻢ ﺍﺳﺖ! ﺣﺮﺹ، ﺧﺸﻢ ﻭ ﻧﺎﺩﺍﻧﯽ ﻧﯿﺰ ﺟﻬﻨﻢ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ! ﺧﻮﺩﺧﻮﺍﻫﯽ ﺟﻬﻨﻢ ﺍﺳﺖ! ﺟﻬﻨﻢ ﺑﺰﺭﮒ، ﺟﻬﻨﻢ ﮐﻮﭼﮏ، ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺑﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ، ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻭ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻣﺎ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﺟﻬﻨﻢ ﻣﺜﻞ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺮﮐﺰ ﺯﻣﯿﻦ، ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺁﻫﻨﯿﻦ، ﻗﯿﺮ ﺳﯿﺎﻩ، ﺁﺗﺶ ﺳﻮﺯﺍﻥ ﻭ ﺑﺎﺗﻼﻕ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺧﻔﻪ ﻣﯿﮑﻨﺪ، ﻭ ﻫﻤﻪ ﻧﻮﻉ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺩﯾﮕﺮ. ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ، ﭼﻪ ﻧﻮﻉ ﻣﺠﺎﺯﺍﺗﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﺟﻬﻨﻢ ﺟﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺭﻧﺞ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ، ﻓﺮﺩ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﻣﯽ ﻣﯿﺮﺩ ﺗﺎ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺯﺟﺮ ﺑﮑﺸﺪ ﮐﻪ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺑﺪ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﺶ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﮔﺮﺩﺩ. ﮔﻨﺎﻩ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭ، ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻭ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻣﺎ ﻧﺎﺷﯽ ﻣﯿﺸﻮﺩ . ﺩﻩ ﺟﻬﻨﻢ ﺭﻓﺘﺎﺭ، ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻭ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : ﮐﺸﺘﺎﺭ، ﺩﺯﺩﯼ، ﺧﯿﺎﻧﺖ ﺟﻨﺴﯽ، ﺩﺭﻭﻍ، ﺧﻮﺩﺳﺘﺎﯾﯽ، ﺗﻬﻤﺖ، ﺗﻮﻫﯿﻦ، ﺣﺮﺹ، ﻧﻔﺮﺕ ﻭ ﻧﺎﺩﺍﻧﯽ ! ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻩ ﺟﻬﻨﻢ، ﺩﻩ ﺩﺍﻻﻥ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ . ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﺩﻩ ﮔﻨﺎﻩ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﯾﺎﺑﺪ، ﺩﻩ ﺩﺍﻻﻥ ﻧﺎﭘﺪﯾﺪ ﻣﯿﺸﻮﺩ! ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ 4 ﻋﻨﺼﺮ، ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺷﮑﻞ ﺍﺳﺖ: ﺷﺮﺍﺏ، ﻣﺲ ﺟﻮﺷﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﺯﻧﻬﺎﯼ ﺯﯾﺒﺎ، ﺳﺘﻮﻥ ﻫﺎﯼ ﺳﻮﺯﺍﻥ، ﺁﺗﺶ، ﺧﺸﻢ ﺍﺳﺖ، ﻧﺎﺩﺍﻧﯽ، ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﺍﺳﺖ، ﺁﺷﻔﺘﮕﯽ، ﺷﮑﻨﺠﻪ، ﺭﻭﻏﻦ ﺟﻮﺷﺎﻥ، ﺩﯾﮓ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﻬﺮﺕ ﻭ ﺛﺮﻭﺕ. ﺭﻧﺠﻬﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭ ﻭﻗﺎﯾﻊ ﺩﺭﺩﻧﺎﮎ، ﺑﯿﺸﻤﺎﺭﻧﺪ ... ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ، ﺭﻧﺞ، ﺗﺮﺳﻨﺎﮎ ﺗﺮﯾﻦ ﭼﯿﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﮕﺎﻥ ﺍﺳﺖ . ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺑﺎ ﺍﺩﺭﺍﮎ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ، ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﺭ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﺳﻮﺀ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻮﺟﺐ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﺷﺎﻥ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻭ ﺧﻮﺩ ﺳﺒﺐ ﺳﺎﺯ ﺭﻧﺞ ﺧﻮﯾﺶ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﻧﺪ. ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺑﻪ ﻓﻼﮐﺖ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺪ، ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﻇﺎﻟﻢ ﻭ ﺷﺮﻭﺭ، ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ ﻭ ﺑﯽ ﻋﻘﻞ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ، ﻃﻮﺭﯾﮑﻪ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺷﻮﺩ ﻭ ﯾﺎﺭﯼ ﺷﺎﻥ ﺩﻫﺪ . ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ، ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﯾﺎﺑﻨﺪ؛ ﺯﯾﺮﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮐﺎﻓﯽ ﺭﻧﺞ ﻣﯿﮑﺸﻨﺪ، ﻭ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﻣﯿﮑﻮﺷﻨﺪ ﺗﺎ ﮔﻨﺎﻫﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﻫﻨﺪ. ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ، ﮔﻨﺎﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺞ ﺗﻘﻠﯿﻞ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ ﻭ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ. ﭼﻄﻮﺭ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺟﻬﻨﻢ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﻧﺠﺎﺕ ﺩﺍﺩ؟ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭ ﺑﻮﺩﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ! ﺍﻣﺎ ﺁﻥ ﺷﺨﺺ ﻧﯿﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﻭ ﺩﻧﺒﺎﻟﻪ ﺭﻭﯼ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺑﻮﺩﺍ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻪ ﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﺩﺭﺩﻣﻨﺪ ﺑﻨﮕﺮﯾﺪ. ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﺭﻧﺠﻨﺪ، ﺣﺘﯽ ﻧﻤﯿﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﭼﯿﺰﻫﺎ، ﺍﻓﺮﺍﺩ ﯾﺎ ﻣﮑﺎﻥ ﻫﺎ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﭼﻨﺪﺍﻧﯽ ﻧﻤﯿﺪﻫﻨﺪ . ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﻨﺪ ﯾﺎ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺩﻫﺪ، ﺧﺸﻤﮕﯿﻦ ﺗﺮ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺑﺪﺑﺨﺘﯽ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ. ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻏﻤﮕﯿﻦ ﻭ ﻭﯾﺮﺍﻥ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﻭ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰﻫﺎﯼ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺁﻧﻬﺎ ﻏﻢ ﺯﺩﻩ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯿﺮﺳﺪ. ﻫﺮ ﭼﻘﺪﺭ ﮔﻨﺎﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻓﻼﮐﺖ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ. ﻫﻤﺴﺮ، ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﯾﺎ ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ ﺷﺎﻥ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺮﯾﮏ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﺷﺪﯾﺪ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ، ﮔﻮﯾﯽ ﺩﺭ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﻋﻤﯿﻘﯽ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺭﺍﻩ ﻧﺠﺎﺗﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﯿﺴﺖ . ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺑﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻋﻤﺎﻕ ﺟﻬﻨﻢ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺪ، ﻭ ﺗﺎ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺘﯽ ﺍﺯ ﺗﺮﺱ ﻭ ﺷﻮﺭﯾﺪﻩ ﺣﺎﻟﯽ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ. ﮔﻮﯾﯽ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﻭ ﺧﯿﺎﻟﻨﺪ، ﮔﯿﺞ ﻭ ﺑﯽ ﺧﺒﺮ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ. ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻓﻠﻤﺮﻭ ﺗﺮﺱ ﻏﺮﻕ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺗﺎ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺳﺎﻝ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﻮﻧﺪ. ﺭﻭﺡ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﻗﻠﻤﺮﻭﯾﯽ ﺗﯿﺮﻩ ﻭ ﺗﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﻨﺎﺳﺦ ﭼﯿﺴﺖ . ﺑﺮﺍﺳﺘﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺎﺭ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺑﺪ، ﺍﺯ ﺭﻧﺞ ﺯﯾﺎﺩ ﻭ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﻄﺮﻧﺎﮐﯽ ﮐﻪ ﺟﻬﻨﻢ ﻓﻌﺎﻝ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ. ﻧﺠﺎﺕ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮐﻤﯽ ﻫﺸﯿﺎﺭ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺩﺭﯾﺎﺑﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭﺿﻊ ﻧﺠﺎﺕ ﯾﺎﺑﻨﺪ . ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻮﺭ ﺑﻮﺩﺍ ﯾﺎ ﺑﻮﺩﯾﺴﺎﺗﻮﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ ﺗﺎﺑﺪ ﻭ ﺫﻫﻦ ﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﺎﺩﺍﻧﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻟﺖ ﻣﯽ ﺭﻫﺎﻧﺪ . ﺁﻥ ﻧﻮﺭ ﺳﺒﺐ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﺣﺲ ﺁﺭﺍﻣﺶ، ﭘﺎﮐﯽ ﻭ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ ﮐﻨﻨﺪ، ﻭ ﺩﺭﮎ ﺭﻭﺷﻦ ﺗﺮﯼ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﻧﺪ . ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻮﺍﻇﺐ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺯﻧﺪﻩ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻭ ﭘﯿﻤﺎﻥ ﺷﻔﻘﺖ ﻋﻈﯿﻢ ﻣﯽ ﺑﻨﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺩﯾﻮﺍﺭﻫﺎﯼ ﺁﻫﻨﯿﻦ 4 ﻋﻨﺼﺮ، ﺣﺮﺹ ﻭ ﺧﻮﺩﺧﻮﺍﻫﯽ، ﺍﺯ ﻫﻢ ﺑﮕﺴﻠﺪ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﺘﻮﺍﻧﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﻨﺪ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﺩ . ﺍﮔﺮ ﻣﺘﻮﻓﯽ ﺩﺭ ﺭﻧﺞ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻄﻮﺭ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮐﻤﮏ ﮐﺮﺩ؟ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺣﺘﻢ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺘﻮﻓﯽ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﮔﻨﺎﻫﺶ ﺩﺭ ﻗﻠﻤﺮﻭﯼ ﻣﺤﻨﺖ، ﺑﻪ ﺭﻧﺞ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﺳﺖ، ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺍﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻣﻤﺎﺭﺳﺖ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﻧﺪ ﺗﺎ ﺷﺎﯾﺪ ﻣﺘﻮﻓﯽ ﻧﯿﺰ ﭼﻨﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪ . ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﻨﺪ ﺩﻫﯿﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﻧﯿﺎﺑﺖ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻧﯿﮏ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﯿﺪ، ﺗﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﯿﺰ ﺷﺎﺩ ﮔﺮﺩﻧﺪ. ﺑﺎ ﮔﻮﺵ ﺳﭙﺮﺩﻥ ﺑﻪ "ﺩﺍﺭﻣﺎ " )ﺗﻌﺎﻟﯿﻢ ﺣﻘﯿﻘﯽ( ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺎﺩ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ﻭ ﺭﻭﺷﻦ ﺿﻤﯿﺮ ﻣﯿﮕﺮﺩﻧﺪ؛ ﺑﺎ ﻣﻤﺎﺭﺳﺖ ﻣﻌﻨﻮﯼ، ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺞ ﻫﻤﻪ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺑﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ ﺳﻮﺯﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯿﺮﻭﺩ. ﺁﯾﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﯼ ﻫﺮ ﻣﺘﻮﻓﯽ ﺩﻋﺎ ﮐﺮﺩ؟ ﻧﻪ ! ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ 5 ﺍﺣﮑﺎﻡ ﯾﺎ 8 ﺍﺣﮑﺎﻡ ﯾﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺑﻪ ﺩﻋﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﯼ ﺭﻭﺡ ﺧﻮﯾﺶ ﻧﯿﺎﺯ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﺧﻮﺩ، ﻣﺴﯿﺮ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ. ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺳﻄﻮﺣﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎﯼ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺍﻧﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﺻﻞ ﻋﺪﻡ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﺁﻧﻬﺎ 5 ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ، ﮐﻪ ﺳﻄﺢ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﺍﺳﺖ فواید گیاهخواری...
ما را در سایت فواید گیاهخواری دنبال می کنید

برچسب : گياهخواري,كتاب حقيقت,جهنم,گياهخواري از ديد كتاب, نویسنده : سحر giyahkhari بازدید : 413 تاريخ : شنبه 24 فروردين 1392 ساعت: 19:38