پاسخ به مغالطات پيرامون گياهخواري

ساخت وبلاگ

امکانات وب

-->-->-->
آمار وبلاگ
آنلاین :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته گذشته :
بازدید ماه گذشته :
بازدید سال گذشته :
کل بازدید :
.1 ﮔﯿﺎﻫﺎﻥ ﻧﯿﺰ ﺟﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺩﺭﺩ ﺭﺍ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ : ﺍﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺒﺮﯾﻢ، ﭘﺲ ﻓﺮﻗﯽ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﯼ )ﮔﯿﺎﻩ ﯾﺎ ﺣﯿﻮﺍﻥ( ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﮐﻨﯿﻢ. ﻣﺸﮑﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ »ﻋﺪﻡ ﺗﻼﺵ ﺩﺭ ﮔﺰﯾﻨﺶ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻭ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺳﺖ .« ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩﯾﻢ، ﺩﺭ ﻣﺒﺤﺚ ﺍﺧﻼﻗﯽ، ﺣﻖ ﺯﯾﺴﺘﻦ ﻭ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﺎﻧﺪﻥ، ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺯﻧﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻟﺤﺎﻅ ﺭﻓﺘﺎﺭﯼ ﻣﺠﺎﺯ ﺑﻪ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺎﺯ ﻫﺎﯼ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﻣﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﻈﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻟﺤﺎﻅ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﻭ ﺯﯾﺴﺘﯽ ﻣﺤﻖ ﺑﻪ ﺭﻓﻊ ﻧﯿﺎﺯ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺴﺘﯽ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﮔﯿﺎﻫﺎﻥ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺳﺎﮐﻨﺎﻥ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﯽ ﺁﯾﻨﺪ، ﻭﺟﻮﺩ ﺣﯿﺎﺕ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ . ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﺑﺎﻻ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﮔﺮﺑﻪ ﺳﺎﻧﺎﻥ ﯾﺎ ﺩﺭﻧﺪﻩ ﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺩﯾﮕﺮ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻣﻨﻊ ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻭ ﻓﯿﺰﯾﻮﻟﻮﮊﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻏﯿﺮ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﺑﺮ ﺷﻤﺮﺩ. ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﭼﻨﯿﻦ ﻧﮕﺮﺷﯽ، ﻣﻨﻄﻘﺎ ﻭ ﺍﺧﻼﻗﺎ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻭ ﻓﯿﺰﯾﻮﻟﻮﮊﯼ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﻓﺮﺩﯼ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ، ﺣﻔﻆ ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺖ ﻭ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺣﻖ ﺯﯾﺴﺘﻦ ﺩﯾﮕﺮ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﺑﺎ ﺭﮊﯾﻢ ﺧﻮﺭﺍﮎ ﮐﺎﻣﻼ ﮔﯿﺎﻫﯽ، ﮐﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺿﺮﺭ ﻭ ﺯﯾﺎﻥ ﻣﻤﮑﻦ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺖ ﻧﻤﺎﯾﺪ. ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﮔﯿﺎﻫﺎﻥ ﻫﯿﭻ ﺷﺒﺎﻫﺘﯽ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮﯼ ﮐﻪ ﻣﺎ ﯾﺎ ﺩﯾﮕﺮ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺍﺯ ﺩﺭﺩ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺩﺭ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﯿﻢ، ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﻋﺼﺎﺏ ﻓﻮﻕ ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ ﺍﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﺳﯿﺴﺘﻤﯽ ) ﺣﺘﯽ ﺳﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ ﺁﻥ ( ﺩﺭ ﮔﯿﺎﻫﺎﻥ ﺗﻌﺒﯿﻪ ﻧﮕﺸﺘﻪ ﺍﺳﺖ . ﻣﮑﺎﻧﯿﺰﻡ ﺑﺎﺯ ﺳﺎﺯﯼ ﻭ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺯﯾﺴﺘﻦ ﺑﯿﻦ ﺣﯿﻮﺍﻥ ﻭ ﻧﺒﺎﺕ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ. .2 ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺷﻌﻮﺭ ﻭ ﻋﻘﻞ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ ، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺳﺒﺐ ﺑﺮﺗﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﺠﺎﺯ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻫﺴﺘﻨﺪ: ﺁﯾﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺷﻌﻮﺭ ﺑﺎﻻ ﺗﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﻣﺘﺼﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﻣﺨﺮﺏ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﺪ؟ ﻭ ﯾﺎ ﺩﻟﺴﻮﺯﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺳﺎﺯﯼ ﺧﺮﺍﺏ ﮐﺎﺭﯼ ﻫﺎﯾﺶ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﺩ؟ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺭﺳﺖ ﺭﺍ ﺧﻮﺩ ﺗﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯿﺪ . ﭘﺮﺳﺶ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﯾﺎ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﺫﻫﻨﯽ ﻭ ﻓﮑﺮﯼ ﻗﻮﯼ ﺗﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﺎﯾﮕﺎﻫﯽ ﺑﺮﺗﺮ ﻭ ﺑﺎﻻ ﺗﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﺗﺮﯼ ﻣﺠﺎﺯ ﺑﻪ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﻭ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺗﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﻓﮑﺮﯼ ﻭ ﺫﻫﻨﯽ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺗﺮﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ؟ ﭼﻨﯿﻦ ﻧﮕﺮﺷﯽ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺭﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺧﺎﺹ ﺍﺯ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺍﺳﺖ، ﻫﻤﭽﻮﻥ ﮔﻔﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﺟﻤﻠﻪ ﻧﺎ ﻋﺎﺩﻻﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ " ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﻫﺎﯾﯽ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻦ ﻗﻮﯼ ﺗﺮ ﺷﮑﻞ ﯾﺎﻓﺘﻪ ." ﺟﺪﺍﯼ ﺍﺯ ﺧﻼ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺩﺭ ﭼﻨﯿﻦ ﭘﯿﮑﺎﺭﯼ، ﺗﻨﺎﻗﻀﯽ ﺁﺷﮑﺎﺭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ؛ ﻓﺮﺩ ﻣﻌﻠﻮﻟﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﺫﻫﻨﯽ ﻭ ﻓﮑﺮﯼ ﻧﺎﭼﯿﺰﯼ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﺍﻃﺮﺍﻓﺶ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺁﯾﺎ ﮐﺸﺘﻦ ﻭ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺍﺯ ﻭﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻟﺤﺎﻅ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﻣﺠﺎﺯ ﻣﯽ ﺷﻤﺮﯾﺪ! ؟؟ .3 ﺍﻧﺴﺎﻥ ﭼﺮﺧﻪ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺣﻔﻆ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ: ﻣﻐﻠﻄﻪ " ﭼﺮﺧﻪ ﻃﺒﯿﻌﺖ" ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺳﻄﺤﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﮕﺮﺵ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺍﺳﺖ، ﺯﯾﺮﺍ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺳﺎﺯ ﻭ ﮐﺎﺭ ﻫﺎﯼ ﮐﻨﺘﺮﻟﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﻣﺮﻭﺯﯼ ﺧﻮﺭﺍﮎ ﺣﯿﻮﺍﻧﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻧﻤﯽ ﺁﻭﺭﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﮐﻪ ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ ﻫﺮ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺭ ﺑﺸﻘﺎﺏ ﻏﺬﺍﯼ ﻣﺎﻥ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﺩﯾﻢ، ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ 60 ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺣﯿﻮﺍﻧﯽ ﻣﯽ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺳﺎﻟﯿﺎﻧﻪ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺳﺮ ﺗﺎ ﺳﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺗﻮﻟﯿﺪ، ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻭ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ . ﺍﯾﻦ ﺭﻗﻢ ﻫﯿﭻ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﯽ ﺑﻪ ﭼﺮﺧﻪ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﺭ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﯾﮏ ﮐﻼﻡ، ﺑﺮ ﻫﻢ ﺯﻧﻨﺪﻩ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ . .4 ﺧﺪﺍ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺯﻧﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺁﻓﺮﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ : ﺩﺭ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺩﯾﻨﯽ، ﺗﻤﺎﻡ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺁﻓﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ! ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﺑﺪﺍﻥ ﻣﻌﻨﺎ ﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ؟ ﺩﺭ ﺍﻏﻠﺐ ﮐﺘﺐ ﺩﯾﻨﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﮔﻮﺷﺖ ﺧﻮﺍﺭﯼ ﻣﻨﻊ ﻧﺸﺪﻩ، ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻧﻤﯽ ﯾﺎﺑﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻘﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﻣﺠﺎﺯ ﺑﻪ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﮔﻮﺷﺖ ﺟﺴﺪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﯿﺰ ﺍﺳﺖ! ﻧﮑﺘﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ، ﺧﻮﺭﺍﮎ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﭘﺎﮎ ﻭ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺳﺖ؛ ﻭ ﺩﺭ ﺟﺎﯼ ﺟﺎﯼ ﺁﯾﻪ ﻫﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺭﺍﮎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻨﯿﻦ ﺗﺎﮐﯿﺪﯼ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺩﯾﺪ. ﻫﯿﭻ ﮔﺎﻩ ﺗﺼﻮﺭﯼ ﺍﺯ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ، ﺧﻮﻥ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﻭ ﺗﻨﺎﻭﻝ ﺍﺯ ﮔﻮﺷﺖ ﺟﺴﺪ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ِ ﻧﻘﺶ ﺑﺮ ﺑﺴﺘﻪ ﺭ ﺫﻫﻨﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﯾﺎ ﺩﯾﮕﺮ ﮐﺘﺐ ﺩﯾﻨﯽ ﺍﺭﺍﯾﻪ ﻧﮕﺸﺘﻪ ﺍﺳﺖ. "ﺷﮑﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮔﻮﺭﺳﺘﺎﻥ ﺟﺎﻧﺪﺍﺭﺍﻥ ﻧﮑﻨﯿﺪ" ﻋﻠﯽ )ﻉ .( ﻣﺎ ﻣﺴﻮﻝ ﻭ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯼ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻫﺎ ﻭ ﮐﻨﺶ ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺑﻄﻮﺭ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻭ ﯾﺎ ﻏﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻧﻘﺶ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﯾﻢ. ﮔﯿﺎﻫﺨﻮﺍﺭ ﺷﻮﯾﺪ، ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻫﯿﻢ فواید گیاهخواری...
ما را در سایت فواید گیاهخواری دنبال می کنید

برچسب : پاسخ,مغلطه,گياهخواري, نویسنده : سحر giyahkhari بازدید : 511 تاريخ : جمعه 23 فروردين 1392 ساعت: 13:39